Прес-служба під вулканічним попелом

Розміри збитків для авіаційних перевезень в Європі від хмар вулканічного попелу внаслідок виверження вулкану в Ісландії  давно перевищили розміри втрат від закриття польотів до Північної Америки після терактів 9\11. Найбільші авіакомпанії світу зараз оцінюють збитки, намагаються отримати компенсації від урядових структур і вимагають порядку в єдиному Європейському небі.

Ситуація із забороною на польоти виглядала для авіакомпаній і пасажирів, як справжня криза. Проте з точки зору зв`язків з громадськістю і комунікацій вона кризою не була. Природний форс-мажор спонукав служби контролю за повітряним сполученням закрити небо, а це не залежить від авіакомпаній. Вони разом із засмученими пасажирами чекали дозволу на зліт. Єдине, що могли перевізники – перевірити під час тестових польотів, чи справді хмари вулканічного попелу такі небезпечні, й надати данні про це урядам і авіаслужбам.

В обставинах, коли авіаперевізники не винні, що не літають, увага засобів масової інформації до них була зумовлена лише потребою дізнатися подробиці тестових польотів та переговорів з урядами і авіаслужбами, розміри збитків, а також, як і завжди у випадках скасування рейсів, уточнити, на яку допомогу можуть розраховувати пасажири.

З огляду на віддаленість України від вулкану в Ісландії українські ЗМІ почали звертатися у прес-служби авіаперевізників лише тоді, коли хмара вулканічного попелу досягла аеропорту “Бориспіль”, який обслуговує, якщо не помиляюсь, понад 60% всіх рейсів в Україні. Слід віддати належне професіоналізму провідних українських ЗМІ – вони не зосереджувалися тільки на проблемах пасажирів і авіації, а й широко розкривали перебіг стихійного лиха й дії європейських властей. Професійний підхід журналістів полягав ще й у тому, що розуміючи щогодинну динаміку змін, вони йшли назустріч прес-службам й відкладали дедлайни, надаючи можливість подавати найсвіжішу інформацію впритул до ефіру чи верстки номера.

Прес-служби світових авіакомпаній працювали в ті дні, як на вулкані. За день доводилося обробляти, перекладати та узгоджувати до двох десятків заяв, десятки ключових повідомлень, не рахуючи кількості сторінок з аналітичними описами ситуації в авіаперевезеннях. Професійні прес-служби не тільки задовольняли запити ЗМІ, але й тримали з журналістами практично цілодобовий зв`язок, даючи їм знати наперед, на яку інформацію можна розраховувати.

Отже хмара вулканічного попелу, крім збитків, принесла авіаперевізникам корисний досвід комунікацій зі ЗМІ.

Advertisements

Leave Comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s