This slideshow requires JavaScript.

Коли людина міняє або вибирає роботу їй потрібні професійні рекомендації. Раніше це були тільки письмові або усні відгуки. В останні роки з огляду на розвиток соціальних мереж в інтернеті все  більшої розповсюдженості набувають онлайн рекомендації від колег, керівників, клієнтів чи партнерів. На перший погляд, це дуже зручно. Однак, наскільки правильно використовують онлайн рекомендації в Україні, та як ставляться до рекомендацій в інтернеті рекрутери та роботодавці?

Обмінюватися рекомендаціями можна у професійних соцмережах, таких як глобальна LinkedIn,  українська спільнота професіоналів Profeo, або у професійному профілі на Facebook.

Якщо письмові рекомендації можуть побачити у кращому випадку кілька рекрутерів чи потенційних роботодавців під час особистих зустрічей, то в інтернеті рекомендації бачать всі. Тобто, є набагато більше шансів знайти роботу чи співробітника, партнера чи споживача, підсилити бренд і репутацію, а також розширити коло професійних контактів. Як підкреслюють на LinkеdIn, у тих їхніх користувачів, які мають рекомендації, утричі більше шансів дістати користь від мережі. Зокрема, на LinkedIn сторінка користувача не стане повною допоки його не рекомендують троє.

Не обходиться і без зловживань. З одного боку, друзі пишуть один одному, які вони гарні люди, зовсім не зазначаючи при цьому професійних здобутків. З іншого – дехто захоплюється збиранням десятків рекомендацій, тому виникають сумніви у їхній правдоподібності й навіть кваліфікації тієї людини.

Днями я провів опитування на LinkedIn про те, у чому допомагають онлайн рекомендації. Результати виявилися передбачуваними. Переважній більшості вони або не допомагають взагалі, або сприяють тільки налагодженню контактів. (Результати cтаном на 29.05.2010)

На наступному слайді видно, кому саме зі спеціалістів рекомендації допомагають зав’язувати фахові контакти.

Як ставляться до онлайн рекомендацій рекрутери, розповіла для мого блогу Анна Коваль з Lugera Ukraine: “Це може і повинно широко використовуватися для розширення контактів, доступу до перспективних кандидатів і споживачів, просування особистих і корпоративних ініціатив і брендів.  Рекрутери беруть до уваги онлайн рекомендації, але віддають перевагу особистиму і телефонному спілкуванню для більш глибокого розуміння”, зазначила Анна.

Про ставлення до онлайн рекомендацій у розвиненому світі, наприклад, у Франції, розповіла для мого блогу журналіст з Парижу Алла Лазарева. “У французів рекомендації з соціальних мереж легітимні, їх долучають до резюме та вивчають під час винайму на роботу. Проте, поки що це не є вирішальним елементом”, – написала  вона.

Алла активно користується соцмережами для професійних цілей: “Через соцмережі я ніколи не шукала й не знаходила роботу. Але мені доводиться спілкуватися через Фейсбук з тими, з ким вже працюю  і обговорювати якісь теми, замовлення на статті тощо”.

Отже, рекомендації в інтернеті здатні розширити професійні горизонти або подекуди покращити репутацію професіоналів, якій зашкодили конкуренти, недобросовісні керівники чи втрата роботи. Але, як і раніше, тільки від самого професіонала залежить його успіх у кар’єрі та бізнесі.

Advertisements