У попередньому блозі від 6 листопада я говорив про сім порад для вивчення внутрішніх факторів у SWOT-аналізі, який є частиною ситуаційного аналізу продукту чи послуги, і вміння робити який є одним із базових вмінь маркетологів. Тепер, як і було обіцяно, поведемо мову про те, як краще аналізувати зовнішні фактори: «можливості» (opportunities) та «загрози» (threats). Як і минулого разу, виокремимо основні складові. Для зовнішніх факторів таких може бути п’ять. Отже:

Споживачі та соціалка. Яким є попит на продукт і що його обмежує? Яку цінність він має для споживача?

Конкуренція. Чи мотивує цей продукт споживачів до частішого відвідання торгової точки? Наскільки потужними є прямі та опосередковані конкурентні пропозиції?

Технології. Які ресурси та технології потрібні для вироблення й доставки продукту до споживача? Та «чи варті ці зусилля виїденого яйця»?

Економіка. Які економічні фактори сприяють чи загрожують успіху продукту?

Право і регуляторна складова. Наскільки продукт відповідає регуляторним, етичним та юридичним вимогам? Та які з цих факторів можуть сприяти чи заважати?

Advertisements